In 2019 zette ik onderstaand bericht op Facebook. Een paar jaar later is dit geïmplementeerd.

Toch leuk dat Albert Heijn mijn duurzame adviezen overneemt! Ik kom graag meedenken over hoe jullie de duurzame innovatie kunnen versnellen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor de leesbaarheid:
Beste Albert,
Alweer een aantal jaar geleden hielden jullie op met het automatisch printen van kassabonnen en ging jullie papierverbruik drastisch omlaag, vermoed ik. Dat was, naast minder slecht voor het milieu, natuurlijk ook nog een kostenbesparing. Inmiddels besparen jullie nog veel meer kosten door ons zelf te laten scannen* en afrekenen, maar krijg ik wel weer verplicht een bonnetje waarmee ik dan vervolgens een poortje kan openen. Erg zonde van al dat papier zou ik zeggen.
Maar blijkbaar willen jullie voorkomen dat je zo naar buiten kan lopen, daar hebben jullie vast je redenen voor. En dan dien je dus aan te kunnen tonen dat je hebt betaald. De kassabon die weer standaard wordt geprint, dien ik daarvoor te gebruiken. Zonde….
Maar ik schrijf niet voor niets, ik heb een oplossing!!!!!
Maak de kassabon weer optioneel als je je bonuskaart gebruikt en laat me mijn bonuskaart vervolgens scannen bij het poortje als ik naar buiten ga. Je kan bijvoorbeeld een paar minuten de tijd krijgen om naar buiten te gaan via het poortje na afrekenen (en je hebt dan die bonuskaart gebruikt bij die boodschappen).
Jullie je controle, ik mijn boodschappen en de bomen ook weer blij.
(Ik weet dat er ook iets kan met een app en dan met je telefoon door het poortje, maar dat lijkt me erg omslachtig)
*Ik vermoed overigens dat jullie met deze kostenbesparing makkelijk zelf de BTW stijging hadden kunnen financieren, een mooi gebaar en gemiste kans, hadden we leuk gevonden.

Reactie AH.nl

Hi Jeroen, we zijn hartstikke blij dat je zo met ons meedenkt. Wij hebben inderdaad onze redenen voor het scannen van de bon bij de poortjes, maar feedback is natuurlijk altijd welkom. Ik ga dit dus ook zeker voor je doorzetten.???? ^Michelle